lørdag den 5. november 2011

Cheesecake ♥ tyttebær

Er der noget så godt som cheesecake?
Kan man stå for dette syn? Det tror jeg næppe :)

Denne dejlige ostekage er lavet efter denne opskrift hvor kagen bages i stedet for at blive fyldt med husblas. Det er efter min mening den bedste måde at lave cheesecake på. Jeg pisker dejen rigtig godt, for jeg kan godt lide at den bliver høj og luftig. Du kan også røre dejen sammen i stedet, så får du en lav og massiv kage.

I forhold til min gamle opskrift, har jeg her lagt lidt frosne hindbær over kiksebunden inden jeg hældte ostecremen over. Det ses tydeligt på det sidste billede.

Pynten er tyttebær, blåbær og brombær kogt med rørsukker og en anelse vand. Hvis det bliver for tyndt, kan du altid hælde lidt væde fra. Husk at smage til, så det ikke bliver for sødt! Der skal være lidt syrlighed til ostekagen, der ellers godt kan blive lidt tung.

Ostekage er altså både en fryd for øjet og for smagløgene!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar