onsdag den 30. november 2011

Dessertsnaps vinder dit ♥ i december

Snaps er lige mig. Jeg kan bedst lide snapsen når den er lidt lun i det, så man rigtigt kan smage den. Jeg må erkende at jeg er relativt alene med min mening. For at gøre snapsen lidt mere drikkelig for resten af familien, kan man lave sin egen smagfulde dessertsnaps. Det kan ikke blive nemmere!

Her får du opskriften på min dessertsnaps. Du kan selv finde på andre smagsvarianter.

Ingredienser
1 Brøndum eller Blå Aalborg (eller anden snaps uden smag)
1 stang vanilje
1/2 tsk. lakridspulver eller anis
1/2 dl. akaciehonning
Frisk mynte
Dessertkirsebær (på glas) ca. 10-15 stk.
1/2 pære i tern


Fremgangsmåde
1. Du skal skolde flasken med kogende vand inden du går igang.
2. Mos evt. kirsebærrene let med en gaffel først, og del vaniljestangen og skrab kornene ud.
3. Hæld vaniljestang og -korn, kirsebær og resten af ingredienserne (undtagen snapsen) i et patentglas eller -flaske.
4. Overhæld ingredienserne med ca. halvdelen af snapsen og luk flasken til.
5. Nu stilles flasken mørkt og køligt (ikke køleskab) ca. 14-30 dage. Ryst flasken indimellem.
6. Når den har trukket, fortyndes den efter smag og behag. Smag undervejs, så den bliver så kraftig, som du har lyst til. Evt. kan der sødes med lidt ekstra honning eller kandis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar