torsdag den 1. september 2011

Vaniljeis med Oreos

Så er det ved at være weekend - sådan da! Og weekend betyder kage :)
Jeg skal grille lørdag med nogle venner, og jeg medbringer selvfølgelig kagen. Min tanke er at servere brownies med hasselnødder og en kugle Oreos-is med friske jordbær.

Dette indlæg bliver isen - der kommer et indlæg senere om brownies med både chokolade, kakao og hasselnødder.

Oreos har en meget fyldig smag, så jeg synes ikke det er nødvendigt at have alt for meget af det på en gang. Men det er selvfølgelig smag og behag.
Min super simple Oreos-is er en sikker vinder hver gang, og den kan både spises alene, og til fx kage eller frisk frugt.

Ingredienser:
1 liter vaniljeis (Gerne af god kvalitet, evt. hjemmelavet)
1 rulle Oreos (De små med omkring 10-15 kiks i)
Lidt mælk/fløde

Fremgangsmåde:
1. Hæld Oreos i en frysepose, slå en knude på posen. Fold et viskestykke omkring posen, og bank med en kagerulle til kiksene er knust. Rul også et par gange frem og tilbage. Kiksene skal ikke være helt pulveriserede, men der skal heller ikke være kæmpe stykker tilbage.























2. Med dejkroge piskes Oreoskrummer og is sammen med et skvæt mælk eller fløde, for at gøre det mere flydende, og lettere at mikse.

Is og Oreos mikses med dejkroge.






















3. Hæld i en Tupperware, og gem til du skal bruge isen. Og husk at tage den ud ca. 1/2 time før du skal bruge den - ellers er den umulig at skære i.

Den færdigblandede is, før den ryger i fryseren.


Der kommer billeder af Brownie og Oreo-is sammen i et senere indlæg :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar