tirsdag den 17. januar 2012

Projekt Hello Kitty!

Min kollegas lille datter er vild med Hello Kitty (ligesom resten af Danmarks pigebørn under 12) og hun havde fødselsdag her i weekenden. Og hvad kunne være mere oplagt end at lave en Hello Kitty-kage?

Mens jeg lavede denne kage gik det op for mig at jeg faktisk ikke aner hvad den lille hvide kat med sløjfen kan. Er det en tegneseriefigur? Er det en TV-serie? Så jeg måtte lige tage en pause i kagebagningen, for at finde ud af det. Åbenbart er Hello Kitty en ret gammel kat efterhånden. Den blev skabt i 1974 i Japan og har efterfølgende fået sin egen blog og sit eget TV-show. Ret imponerende for en kat.
Hello Kitty Blog
Hello Kitty TV-show
Hello Kitty Video (Hvor der nu åbenbart er TO katte)

Jeg vil ikke sige at jeg umiddelbart forstår den dumme kats popularitet, men den ser da meget sød ud... Og som kage er den et godt motiv pga. de enkle linjer. I et anfald af kunstnerisk frihed satte jeg øjnene tættere sammen så den ser lidt betuttet ud. Syntes jeg var lidt sødt :)

Kagen er opbygget af en chokobund nederst, et lag mørk chokoladeganache, en lys sukkerbrødsbund, et lag hindbærmousse, en lys bund, et lag tobleronecreme og afsluttet med en lys bund. Jeg har bagt kagen firkantet, lavet en skabelon i bagepapir og skåret kagen ud efter den. Opsmurt med IMBC og hvid fondant udklippet i facon på toppen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar