mandag den 16. januar 2012

Konfekt nam nam!

Jeg har altid syntes at det er ærgerligt når konfekt kun bliver lavet op til jul. Jeg er meget stor fan af marcipan og chokolade, og konfekt er altså en perfekt kombi af de to! Så frem med de kreative evner og kreér noget konfekt i løbet af året! Hvis du køber nogle små fine konfektposer i fx Panduro, så er det også en skøn værtindegave.

Her kommer lige iPhone snapshots af Julekonfekt 2011.

Forkelligt konfekt før overtrækning med mørk chokolade.
Nederst er det ren marcipan med grøn frugtfarve udrullet med et lag nougat imellem. Når man skærer lagene i rudeformer ser det fint ud med nougat i midten.
De runde grønne er marcipan med hasselnød og nougat i midten.
De hvide runde er sammenæltet marcipan og nougat.


Her et par billeder af konfekten - nu med chokoladeovertræk.

Det var op til jul at alt dette konfekt blev til. Derfor måtte man også gerne lege lidt med udtrykket! Ligesom dengang man var lille og det galdt om at lave det største og mest uspiselige stykke konfekt.

Min søster og jeg battlede i kategorien Dummeste Konfektdesign - min søster vandt ;)


Søsterens indslag. "Konfektgris med grønne julesokker"

Mit indslag. "Store uspiselige konfektroser"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar