søndag den 4. december 2011

Mini gulerodsmuffins med valnødder


Min gode kollega havde fødselsdag, og jeg fik bagt en masse små mini muffins til hende. Jeg bruger en opskrift på gulerodskage og hælder i stedet dejen i små forme. Vil du bage den som skærekage i stedet, hældes den i en lille bradepande.


Ingredienser

Muffins
  • 200 g. blødt smør
  • 200 g. brun farin
  • æg
  • 200 g. hvedemel
  • 2 tsk. kanel
  • 1 tsk. kardemomme 
  • 2 tsk. bagepulver
  • Ca. 200 g. fintrevne gulerødder
  • 100 g. finthakkede valnødder
Ostecreme
  • 200 g. Philadelphia (ikke light)
  • Ca. 100 g. flormelis
  • Evt. 2 tsk. revet citronskal
  • 1 tsk. vanilje

Først pisker du det bløde smør med farin og æg. Det skal blive let og luftigt.
Mel, bagepulver, kanel og kardemomme blandes godt. (Du skal blande det mindst 1 minut)
Vend det forsigtigt i smørblandingen sammen med gulerødder og nødder.
Bages ved 200 grader i ca. 15 min.

Ostecreme: Pisk osten blød og pisk den sammen med melis, vanilje og evt. citronskal.

Muffins pyntes med ostecremen når de er kølet af. Jeg pyntede disse på kontoret, der er cremen blot smurt ud med en smørekniv. Man kan også sagtens sætte rosetter med en tylle, hvis de ikke skal transporteres.

Min kollega er norsk, og hun havde selv kreeret disse norske flag med en blå tusch :)


Fra den anden side var flagene stadig danske!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar